Jaka dieta przy wysokim cholesterolu?

Cholesterol jest związkiem organicznym zaliczanym do lipidów- steroidów. Jest on niezbędny w organizmie, bowiem wchodzi w skład wszystkich błon komórkowych a także jest potrzebny do syntezy kwasów żółciowych, hormonów sterydowych i innych związków. Problem pojawia się wtedy, kiedy stężenie cholesterolu we krwi człowieka, zwłaszcza całkowitego i złego czyli LDL jest za wysokie. Dla jego obniżenia najważniejszy jest ruch i właściwa dieta połączona z kuracją tj. kuracja Fibra Vitale.

Czy dieta będzie skuteczna w walce z cholesterolem?

Dieta przy wysokim cholesterolu powinna być pozbawiona substancji podnoszących jego poziom. Należy więc wyeliminować z niej tłuszcze zwierzęce zawierające nasycone kwasy tłuszczowe. Nie powinno się więc jeść tłustego, czerwonego mięsa, tłustych wędlin, parówek, salami, tłustych serów także żółtych, nabiału oraz jajek zwłaszcza żółtek, ponieważ mogą pojawić się problemy z oczyszczaniem jelit. W jak największym stopniu trzeba ograniczyć spożycie soli, przekąsek, fast foodów oraz słodyczy.

Dieta niskocholesterolowa powinna się opierać głównie na warzywach i owocach obfitujących w błonnik i pektyny. Błonnik przyśpiesza ruch treści pokarmowej w jelitach a także oczyszcza je m.in z kamieni kałowych (o nich tutaj: http://wyleczdnemoczanowa.pl/artykuly/usunac-kamienie-kalowe-jelit/). Pektyny zaś zmniejszają wchłanianie cholesterolu z jelit i obniżają poziom LDL we krwi. Błonnika dużo jest w płatkach owsianych, otrębach oraz wielu warzywach i owocach a także nasionach roślin strączkowych. W pektyny bogate są grejpfruty, jabłka, marchew i morele. Dieta na wysoki cholesterol powinna zawierać tłuszcze pochodzenia roślinnego, bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe. Najlepsze są oleje roślinne: rzepakowy, słonecznikowy, sojowy i oliwa z oliwek.Oleje roślinne  obniżają poziom złego, a podnoszą poziom dobrego cholesterolu,czyli HDL Bogate w kwasy wielonienasycone są też tłuszcze ryb morskich, takich jak: makrela, łosoś, tuńczyk i sardynki. Antyutleniacze zawarte w zielonych warzywach, grejpfrutach i zielonej herbacie, chronią ściany tętnic przed odkładaniem się w nich złego cholesterolu. W diecie tej ważną rolę odgrywa czosnek, którego nie powinno zabraknąć. Zawarte w nim związki takie jak allicyna i garlicyna obniżają poziom LDL we krwi.

W każdym przypadku należy pamiętać aby dieta była zróżnicowana i zaspokajała wszystkie potrzeby organizmu.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *